top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תרפאל פרימן

אל תכניסו ברוקולי למסמך הוורד!

עודכן: 1 בנוב׳ 2020



אחת השאלות הנפוצות שמגיעות לפתחו של מְעַמֵּד מקצועי היא, כיצד יש לסמן היכן יוצבו תמונות במסמך. סביר לשער שיש להכניס את התמונות במקומן במסמך וורד, אבל כך נוצר מסמך כבד מאוד (כבד הרבה יותר מהתמונות עצמן), וקשה לעבוד איתו.

בסרטון זה מוצג האופן שבו מומלץ לסמן מיקום של תמונות וכותרות במסמך ומה קורה כאשר מסמך וורד מיובא לאינדיזיין לעימוד.

הכנת התמונות

חשוב לחתוך את התמונות כדי שיגיעו בגודל הנכון. אם התמונה אמורה להופיע בגודל 5X3 ס"מ, ודאו שזהו גודל התמונה ושאין רווח לבן מסביבה.

הסרטון הבא מדגים את החשיבות של חיתוך נכון של התמונה.


חשוב גם להביא בחשבון שאם תרצו מסגרת לתמונה שלכם, יש לוודא שהמסגרת אינה מופיעה בתמונה, ויש להוסיף הוראה שעלינו להוסיף מסגרת לתמונות בעימוד. הסיבה לכך היא שכאשר משנים את גודל התמונה, אם המסגרת קיימת בתמונה עצמה, לא יהיה למסגרות גודל אחיד בכל התמונות.

כאשר אתם שומרים את התמונה בשם, אנו ממליצים על שימוש באותיות רגילות בלי גרשיים, מירכאות, מקפים או קו תחתון. חשוב מאוד להוסיף סיומת עם סוג הקובץ בסוף השם – למשל אם סוג הקובץ הוא .jpeg יש להוסיף .jpeg בסוף השם. אם אתם משתמשים ב־Windows ולא רואים את הסיומת, הקליקו [כאן] להוראות כיצד לשנות זאת באפשרויות שמירת הקובץ.


למי שרגיל להשתמש בסגנונות פסקה של וורד*, מומלץ לשמור את שם הקובץ עם הסיומת לחוד, ולאחר מכן להוסיף את שם התמונה, אם ישנו. לאחר מכן אפשר להחיל את סגנונות הפסקה ׳picture׳ ו־׳caption text׳ בהתאמה.

למי שרגיל להשתמש בסגנונות פסקה של וורד,* מומלץ לשים את שם הקובץ עם הסיומת לחוד, ולאחר מכן להוסיף את הכיתוב אם ישנו גם גן לחוד. לאחר מכן אפשר להחיל את סגנונות הפסקה "תמונה" ו־"כותרת תמונה" בהתאמה.

עימוד

בטיוטה הראשונה של המסמך, התמונות יוצבו לרוחב הטקסט המלא (אלא אם התמונה באיכות נמוכה, ואז תוצב בגודל המקסימלי שאינו פוגע באיכותה). בטיוטה הראשונה של המסמך, התמונות יוצבו לרוחב הטקסט המלא (אלא אם התמונה היא באיכות נמוכה, ובמקרה זה תוצב בגודל המקסימאלי שאינו פוגע באיכות).


בשלב הבא עליכם לציין באמצעות ׳הערת מדבקה׳ במסמך ה־PDF את הרוחב ואת האורך במ"מ שבהם תרצו שהתמונה תופיע.

אם תרצו שהתמונות יופיעו בשורה אחת, אפשר לכתוב את ההוראה "מזג ארבע תמונות". צפו בסרטון הבא כדי לראות כיצד מתבצעת הוראה זו. לפרטים נוספים קראו [כאן].



 

* להדגמת סגנונות פסקה של וורד, למי שאינו בקי בהן, צפו בסרטון (כרגע רק באנגלית).


 

אם ברשותכם מסמך שיש בו הרבה ברוקולי (או לחלופין בלי תמונות בכלל!) צרו עמנו קשר לשיחת ייעוץ ללא התחייבות.


96 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page